Czy w przyszłości liczniki energii elektrycznej mają nadawać sygnał wM-Bus?

To zwykła praktyka stosowana wszędzie na świecie - stare liczniki jeśli są sprawne nie idą na złom tylko trafiają do powtórnej legalizacji, jeśli przegląd i legalizacja wypadnie pozytywnie to sprzęt można wykorzystać kolejne kilka lat.

Możesz się tylko cieszyć, bo to oznacza, że z całą pewnością nie jesteś podejrzany o kradzież energii, a skoro nie masz PV ani nie rokujesz na klienta prepaid (brak zaległości), to nie ma potrzeby stosowania bardziej zaawansowanego licznika (z punktu widzenia dostawcy).

Właściwie można nawet powiedzieć, że wykorzystanie starego sprzętu jest proekologiczne :smiley:

Oczywiście sama sytuacja nie wygląda różowo, ale nie doszukiwałbym się drugiego dna.
(choć biorąc pod uwagę opłatę w okolicach 400zł za wymianę licznika na życzenie odbiorcy… można myśleć, że ktoś szuka dodatkowych pieniędzy)

Tak swoją drogą jest na rynku sporo starych liczników z recyklingu sprzedawanych bez legalizacji z przeznaczeniem na podliczniki (w cenach rzędu 100zł), a może ktoś zna obecny koszt legalizacji licznika energii elektrycznej, bo mi się jakoś zdaje, że jest to kwota wyższa od 100zł (a nie mam weny by szukać aktualnego cennika)…

2 polubienia

Looking at some of the pictures posted above, indeed! (I mean the image which has the PAFAL MOD A52 from 1977!!!)

The other reason for this might be the fact that the operator has ran out of meters, as they were installing Iskra MT174 meters for new PV installations in 2021-2022 (during the big PV boom for the 0.7-0.8 return factor, before the changes came into effect), and not any remote reading meters, because they didn’t have any remote reading meters available at that time. Again it seems to be poor planning, than anything else.

If anybody asks for hourly rates now, they have to install a meter which has memory for hourly reading, ie a MT174 or a remote reading meter. Considering the tender from February, the stock for those meters must be low as well. Also if you add the articles about which operator has installed how many meters to reach the legal requirements for 2024 and how many was purchased publicly it might add up.

1 polubienie

Pafal A52 był produkowany przez dziesięciolecia chociaż chyba bardziej jest znana szklana odmiana obudowy, ale nawet jego następca był produkowany w obudowie bakielitowej
1f_a8.pdf

a teraz zauważyłem - chodzi o zdjęcie z jeszcze wcześniejszego posta, no trzeba powiedzieć niezniszczalna konstrukcja :rofl:

1 polubienie

Something new has popped up on the ENEA Operator page. I am not saying that it is any useful…

https://operator.enea.pl/uslugidystrybucyjne/liczniki-zdalnego-odczytu

Things are not getting any better with this company, since the 1st of September I don’t even have any logged data on the ebok’s consumption charts. Have they forgot to pay for the SIM card subscription?

@Sz_P1, @opensource4life, @LukaszTONY - does any of you see the same?

Last reading in my panel is from 4 days ago so not good but not terrible.

BUT:

• I’ve been arguing with them to invoice for august
  • the “deposit” data stopped at July and, as always, they lie that enea operator does not provide them with the data :wink:

For me still nothing since the 1st of September (checked in the morning), but now: