Sprzet pod HA + Frigate w 2024 - CPU vs TPU vs NPU

Czesc,
Elektryka/skretki na budowie polozone, kamery na PoE tez, ale standardowy NVR jest tak tragiczny, ze chcialbym odpalic jak najszybciej HA + Frigate.
Jestem jeszcze kompletnie zielony i domyslam sie, ze zapewne kilkadziesiat godzin czytania dokumentacji przede mna, ale moze ktos mnie poratuje w temacie sprzetu jak wybrac.

Wiem ze zwykle CPU nie ogarnie Frigate’a, a powszechnie polecane HP-T630 / Dell Wyse 5070 wymagaja np Coral TPU, ale z tego co sie orientuje to sa juz starsze konstrukcje. Warto cos nowszego, moze z NPU?

Prosze o pomoc doswiadczonych kolegow, gdyz w miare mozliwosci wole nawet “grubo” doplacic bo juz 25 lat mniej lub bardziej podchodze do “oo, to bedzie latwe, skonfiguruje w 30 minut ktore zamienia sie w 3 weekendy”

Tam czytałeś? Wątek stary, ale posty NOWE

1 polubienie

Musisz podać trochę więcej informacji. Jakie masz kamery, w jakiej jakości stumienie chcesz przetwarzać? Dlaczego standardowy NVR jest dla Ciebie tragiczny? Jaki okres czasu chcesz rejestrować? Co oprócz HA+Frigate ma być uruchomione na tym sprzęcie? Czy masz, świadomość, że metod na instalację HA, Frigate i innych usług jest kilka? Od tego jakie masz kompetencje i potrzeby można doradzać konkretny sprzęt.
EDIT:
W czerwcu zakupiłem z kodem rabatoeym i zbijając cenę monetami komputerek na Ali. Jest to mini PC z intel N100 16GB RAM DDR5 (wlutowane kości) oraz dyskiem M2 SSD 512GB za 425zł. Komputerek jest o tyle fajny, że pozwala na dołożenie dodatkowego dysku SATA 2,5"

Inną alternatywą, która przykuwa moją uwagę jest używany Dell Optiplex 3000 Thin Client Intel Pentium N6005 8GB PC4 32GB USB-C Wi-Fi do dostania na Allegro za 499PLN. Przegląd tego sprzętu Dell.

U mnie wygrała ciekawość możliwości nowego procesora w połączeniu z chińską płytą. A celem było uzupełnienie braku komputera warsztatowego po tym jak swojego starszego PC Lenovo 6 gen usmażyłem jak leszcz, przez USB podając fazę 230V.

1 polubienie